%0 Journal Article %K Ruminant medicine teaching %K ruminant veterinary hospitals %K teaching structure and evaluation %B Berliner und Münchener Tierärztliche Wochenschrift %C Hannover %D 2019 %G English %I Schlütersche Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG %R 10.2376/0005-9366-18051 %T Survey of teaching of ruminant medicine to veterinary students in veterinary schools in Europe and the U.S.A. by questionnaire %V 132 %1 {"oldId":110771,"title":"Survey of teaching of ruminant medicine to veterinary students in veterinary schools in Europe and the U.S.A. by questionnaire","topline":"","teaserText":"Erhebung \u00fcber die Ausbildung der Wiederk\u00e4uermedizin an europ\u00e4ischen und US-amerikanischen veterin\u00e4rmedizinischen Bildungsst\u00e4tten mittels Fragebogen","content":"

Summary<\/span>
The changing background of veterinary students has raised concerns about the decreasing number of graduates who are entering ruminant medicine practice. On the other hand it seems likely that attractive and high-quality teaching of food ruminant medicine may result in increased interest.
The aim of the present study was to obtain an overview by questionnaire about ruminant medicine teaching at European and North American Veterinary Schools. To reach these objectives a survey was developed (prospective design). The overall response was 46.9% (38 of 81 surveys, Europe 29 of 42, 69%; North America 9 of 39 surveys, 23%). Minor differences were found in theoretical teaching; however the organisation of practical teaching (e.g. group size, inclusion of the students, specialization in ruminant medicine) differed significantly. Veterinary Schools running a ruminant hospital ( gt;500 cases\/year) seem able to offer better conditions for practical teaching. Additionally it seems that the ability to offer transportation to transport cattle to the veterinary hospital is important in obtaining sufficient cases.
We believe that to ensure that a sufficient number of graduates enter a career in ruminant medicine high quality teaching is necessary. We concluded that financial and personal commitment by the veterinary school and its staff is required. Current prices for milk and meat do not allow coverage of the expenses to run a ruminant veterinary hospital. Therefore ruminant clinics have to be subsidized to deliver their teaching. <\/p>

Keywords<\/span>
Ruminant medicine teaching, ruminant veterinary hospitals, teaching structure and evaluation<\/p>

Zusammenfassung<\/span>
Der sich ver\u00e4ndernde Hintergrund der Studierenden der Veterin\u00e4rmedizin hat Bedenken \u00fcber die abnehmende Anzahl von Absolventen\/innen, die in der Praxis der Wiederk\u00e4uermedizin t\u00e4tig werden, hervorgerufen. Andererseits erscheint es m\u00f6glich, dass ein attraktiver und qualitativ hochwertiger Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin zu einem gesteigerten Interesse der Studierenden f\u00fchren kann. Ziel der vorliegenden Studie war es, anhand von Frageb\u00f6gen einen \u00dcberblick \u00fcber den Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin an europ\u00e4ischen und nordamerikanischen veterin\u00e4rmedizinischen Bildungsst\u00e4tten zu erhalten.
Um diese Ziele zu erreichen, wurde ein Fragebogen entwickelt (prospektives Design). Insgesamt wurden 46,9 % der Frageb\u00f6gen beantwortet und zur\u00fcckgesandt (38 von 81 Frageb\u00f6gen; Europa 29 von 42, 69 %; Nordamerika 9 von 39 Frageb\u00f6gen, 23%). Es konnten nur geringe Unterschiede im theoretischen Teil des Unterrichts gefunden werden, die Organisation des praktischen Unterrichts (z.B. Gruppengr\u00f6\u00dfe, Einbeziehung der Studierenden, Spezialisierung in der Wiederk\u00e4uermedizin) unterschied sich allerdings stark. Universit\u00e4ten, die eine Klinik mit gt; 500 F\u00e4lle \/Jahr f\u00fchren, scheinen bessere Bedingungen f\u00fcr den praktischen Unterricht bieten zu k\u00f6nnen. Zus\u00e4tzlich scheint es wichtig zu sein, Transportm\u00f6glichkeiten (Tierrettung) f\u00fcr den Transport von Wiederk\u00e4uern zur Tierklinik bereitzustellen, um eine ausreichende Anzahl an Patienten zu erhalten.
Wir glauben, dass eine qualitativ hochwertige Lehre notwendig ist, um sicherzustellen, dass eine ausreichende Anzahl der Absolventen\/Innen eine Karriere in der Wiederk\u00e4uermedizin einschl\u00e4gt. Dies erfordert finanzielles und pers\u00f6nliches Engagement der Universit\u00e4ten und ihrer Mitarbeiter. Die derzeitigen Preise f\u00fcr Milch und Fleisch erlauben keine Deckung der Kosten von Kliniken f\u00fcr Wiederk\u00e4uer (inkl. Personalkosten). Daher ist eine personelle und finanzielle Unterst\u00fctzung notwendig, damit die Lehraufgaben realisiert werden k\u00f6nnen.<\/p>

Schl\u00fcsselw\u00f6rter<\/span>
Wiederk\u00e4uermedizin, Klinik f\u00fcr Wiederk\u00e4uer, Struktur und Evaluierung des Unterrichts, Lehre<\/p>","categories":["Tier\u00e4rztliche Wochenschrift","Abostufe BMTW","Fachartikel"],"fromDate":"Mar 11, 2019 11:38:01 AM","oldUrls":["http:\/\/vetline.de\/survey-of-teaching-of-ruminant-medicine-to-veterinary-students-in-veterinary-schools-in-europe-and-the-usa-by-questionnaire\/150\/3130\/110771"],"doiLanguage":"englisch","doiProductFormat":"online","doiPublisher":"Schl\u00fctersche Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG","doiSerialWorkTitle":"Berl M\u00fcnch Tier\u00e4rztl Wochensch","doiDocumentUri":"https:\/\/vetline.de\/files\/smfiledata\/7\/5\/0\/5\/7\/0\/BMTW_AOP_18051_Stanitznig.pdf","doiSource":"Berl M\u00fcnch Tier\u00e4rztl Wochenschc","doiissn":"0005-9366","doiNr":"10.2376\/0005-9366-18051","doiFirstPage":".","doiLastPage":"..","doiTransmitted":true,"doiAuthor":"Stanitznig A, Leitner E, Winter P, Wittek T","pdf":{"path":"http:\/\/data\/BMTW_AOP_18051_Stanitznig.pdf","title":"BMTW_AOP_18051_Stanitznig","description":"Survey of teaching of ruminant medicine to veterinary students in veterinary schools in Europe and the U.S.A. by questionnaire"},"authors":[{"firstName":"A","middleName":"","lastName":"Stanitznig"},{"firstName":"E","middleName":"","lastName":"Leitner"},{"firstName":"P","middleName":"","lastName":"Winter"},{"firstName":"T","middleName":"","lastName":"Wittek"}],"contentOptimised":"

Summary<\/strong>
The changing background of veterinary students has raised concerns about the decreasing number of graduates who are entering ruminant medicine practice. On the other hand it seems likely that attractive and high-quality teaching of food ruminant medicine may result in increased interest.
The aim of the present study was to obtain an overview by questionnaire about ruminant medicine teaching at European and North American Veterinary Schools. To reach these objectives a survey was developed (prospective design). The overall response was 46.9% (38 of 81 surveys, Europe 29 of 42, 69%; North America 9 of 39 surveys, 23%). Minor differences were found in theoretical teaching; however the organisation of practical teaching (e.g. group size, inclusion of the students, specialization in ruminant medicine) differed significantly. Veterinary Schools running a ruminant hospital ( gt;500 cases\/year) seem able to offer better conditions for practical teaching. Additionally it seems that the ability to offer transportation to transport cattle to the veterinary hospital is important in obtaining sufficient cases.
We believe that to ensure that a sufficient number of graduates enter a career in ruminant medicine high quality teaching is necessary. We concluded that financial and personal commitment by the veterinary school and its staff is required. Current prices for milk and meat do not allow coverage of the expenses to run a ruminant veterinary hospital. Therefore ruminant clinics have to be subsidized to deliver their teaching. <\/p>

Keywords:<\/strong>
Ruminant medicine teaching, ruminant veterinary hospitals, teaching structure and evaluation<\/p>

Zusammenfassung<\/strong>
Der sich ver\u00e4ndernde Hintergrund der Studierenden der Veterin\u00e4rmedizin hat Bedenken \u00fcber die abnehmende Anzahl von Absolventen\/innen, die in der Praxis der Wiederk\u00e4uermedizin t\u00e4tig werden, hervorgerufen. Andererseits erscheint es m\u00f6glich, dass ein attraktiver und qualitativ hochwertiger Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin zu einem gesteigerten Interesse der Studierenden f\u00fchren kann. Ziel der vorliegenden Studie war es, anhand von Frageb\u00f6gen einen \u00dcberblick \u00fcber den Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin an europ\u00e4ischen und nordamerikanischen veterin\u00e4rmedizinischen Bildungsst\u00e4tten zu erhalten.
Um diese Ziele zu erreichen, wurde ein Fragebogen entwickelt (prospektives Design). Insgesamt wurden 46,9 % der Frageb\u00f6gen beantwortet und zur\u00fcckgesandt (38 von 81 Frageb\u00f6gen; Europa 29 von 42, 69 %; Nordamerika 9 von 39 Frageb\u00f6gen, 23%). Es konnten nur geringe Unterschiede im theoretischen Teil des Unterrichts gefunden werden, die Organisation des praktischen Unterrichts (z.B. Gruppengr\u00f6\u00dfe, Einbeziehung der Studierenden, Spezialisierung in der Wiederk\u00e4uermedizin) unterschied sich allerdings stark. Universit\u00e4ten, die eine Klinik mit gt; 500 F\u00e4lle \/Jahr f\u00fchren, scheinen bessere Bedingungen f\u00fcr den praktischen Unterricht bieten zu k\u00f6nnen. Zus\u00e4tzlich scheint es wichtig zu sein, Transportm\u00f6glichkeiten (Tierrettung) f\u00fcr den Transport von Wiederk\u00e4uern zur Tierklinik bereitzustellen, um eine ausreichende Anzahl an Patienten zu erhalten.
Wir glauben, dass eine qualitativ hochwertige Lehre notwendig ist, um sicherzustellen, dass eine ausreichende Anzahl der Absolventen\/Innen eine Karriere in der Wiederk\u00e4uermedizin einschl\u00e4gt. Dies erfordert finanzielles und pers\u00f6nliches Engagement der Universit\u00e4ten und ihrer Mitarbeiter. Die derzeitigen Preise f\u00fcr Milch und Fleisch erlauben keine Deckung der Kosten von Kliniken f\u00fcr Wiederk\u00e4uer (inkl. Personalkosten). Daher ist eine personelle und finanzielle Unterst\u00fctzung notwendig, damit die Lehraufgaben realisiert werden k\u00f6nnen.<\/p>

Schl\u00fcsselw\u00f6rter:<\/strong>
Wiederk\u00e4uermedizin, Klinik f\u00fcr Wiederk\u00e4uer, Struktur und Evaluierung des Unterrichts, Lehre<\/p>","primaryLanguage":"englisch","summary":"The changing background of veterinary students has raised concerns about the decreasing number of graduates who are entering ruminant medicine practice. On the other hand it seems likely that attractive and high-quality teaching of food ruminant medicine may result in increased interest.
The aim of the present study was to obtain an overview by questionnaire about ruminant medicine teaching at European and North American Veterinary Schools. To reach these objectives a survey was developed (prospective design). The overall response was 46.9% (38 of 81 surveys, Europe 29 of 42, 69%; North America 9 of 39 surveys, 23%). Minor differences were found in theoretical teaching; however the organisation of practical teaching (e.g. group size, inclusion of the students, specialization in ruminant medicine) differed significantly. Veterinary Schools running a ruminant hospital ( gt;500 cases\/year) seem able to offer better conditions for practical teaching. Additionally it seems that the ability to offer transportation to transport cattle to the veterinary hospital is important in obtaining sufficient cases.
We believe that to ensure that a sufficient number of graduates enter a career in ruminant medicine high quality teaching is necessary. We concluded that financial and personal commitment by the veterinary school and its staff is required. Current prices for milk and meat do not allow coverage of the expenses to run a ruminant veterinary hospital. Therefore ruminant clinics have to be subsidized to deliver their teaching. <\/p>

","keywords":["Ruminant medicine teaching","ruminant veterinary hospitals","teaching structure and evaluation"],"zusammenfassung":"Der sich ver\u00e4ndernde Hintergrund der Studierenden der Veterin\u00e4rmedizin hat Bedenken \u00fcber die abnehmende Anzahl von Absolventen\/innen, die in der Praxis der Wiederk\u00e4uermedizin t\u00e4tig werden, hervorgerufen. Andererseits erscheint es m\u00f6glich, dass ein attraktiver und qualitativ hochwertiger Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin zu einem gesteigerten Interesse der Studierenden f\u00fchren kann. Ziel der vorliegenden Studie war es, anhand von Frageb\u00f6gen einen \u00dcberblick \u00fcber den Unterricht der Wiederk\u00e4uermedizin an europ\u00e4ischen und nordamerikanischen veterin\u00e4rmedizinischen Bildungsst\u00e4tten zu erhalten.
Um diese Ziele zu erreichen, wurde ein Fragebogen entwickelt (prospektives Design). Insgesamt wurden 46,9 % der Frageb\u00f6gen beantwortet und zur\u00fcckgesandt (38 von 81 Frageb\u00f6gen; Europa 29 von 42, 69 %; Nordamerika 9 von 39 Frageb\u00f6gen, 23%). Es konnten nur geringe Unterschiede im theoretischen Teil des Unterrichts gefunden werden, die Organisation des praktischen Unterrichts (z.B. Gruppengr\u00f6\u00dfe, Einbeziehung der Studierenden, Spezialisierung in der Wiederk\u00e4uermedizin) unterschied sich allerdings stark. Universit\u00e4ten, die eine Klinik mit gt; 500 F\u00e4lle \/Jahr f\u00fchren, scheinen bessere Bedingungen f\u00fcr den praktischen Unterricht bieten zu k\u00f6nnen. Zus\u00e4tzlich scheint es wichtig zu sein, Transportm\u00f6glichkeiten (Tierrettung) f\u00fcr den Transport von Wiederk\u00e4uern zur Tierklinik bereitzustellen, um eine ausreichende Anzahl an Patienten zu erhalten.
Wir glauben, dass eine qualitativ hochwertige Lehre notwendig ist, um sicherzustellen, dass eine ausreichende Anzahl der Absolventen\/Innen eine Karriere in der Wiederk\u00e4uermedizin einschl\u00e4gt. Dies erfordert finanzielles und pers\u00f6nliches Engagement der Universit\u00e4ten und ihrer Mitarbeiter. Die derzeitigen Preise f\u00fcr Milch und Fleisch erlauben keine Deckung der Kosten von Kliniken f\u00fcr Wiederk\u00e4uer (inkl. Personalkosten). Daher ist eine personelle und finanzielle Unterst\u00fctzung notwendig, damit die Lehraufgaben realisiert werden k\u00f6nnen.<\/p>

","schluesselwoerter":["Wiederk\u00e4uermedizin","Klinik f\u00fcr Wiederk\u00e4uer","Struktur und Evaluierung des Unterrichts","Lehre"],"translatedTitle":"Erhebung \u00fcber die Ausbildung der Wiederk\u00e4uermedizin an europ\u00e4ischen und US-amerikanischen veterin\u00e4rmedizinischen Bildungsst\u00e4tten mittels Fragebogen","abstractE":"The changing background of veterinary students has raised concerns about the decreasing number of graduates who are entering ruminant medicine practice. On the other hand it seems likely that attractive and high-quality teaching of food ruminant medicine may result in increased interest. The aim of the present study was to obtain an overview by questionnaire about ruminant medicine teaching at European and North American Veterinary Schools. To reach these objectives a survey was developed (prospective design). The overall response was 46.9% (38 of 81 surveys, Europe 29 of 42, 69%; North America 9 of 39 surveys, 23%). Minor differences were found in theoretical teaching; however the organisation of practical teaching (e.g. group size, inclusion of the students, specialization in ruminant medicine) differed significantly. Veterinary Schools running a ruminant hospital ( gt;500 cases\/year) seem able to offer better conditions for practical teaching. Additionally it seems that the ability to offer transportation to transport cattle to the veterinary hospital is important in obtaining sufficient cases. We believe that to ensure that a sufficient number of graduates enter a career in ruminant medicine high quality teaching is necessary. We concluded that financial and personal commitment by the veterinary school and its staff is required. Current prices for milk and meat do not allow coverage of the expenses to run a ruminant veterinary hospital. Therefore ruminant clinics have to be subsidized to deliver their teaching. ","date":{"year":2019,"date":"03\/2019","accepted":"2019-03-11"},"volume":132,"openAccess":false,"journal":"Berliner und M\u00fcnchener Tier\u00e4rztliche Wochenschrift","titleImageId":944,"pages":"","redirects":["survey-of-teaching-of-ruminant-medicine-to-veterinary-students-in-veterinary-schools-in-europe-and-the-usa-by-questionnaire\/150\/3130\/110771"],"tierartCategories":[],"artikelartCategories":["Tier\u00e4rztliche Wochenschrift","Abostufe BMTW","Fachartikel"]} %8 03/2019